قزوین- مردم و امام جمعه آبیک به احداث معدن ۱۸۱ هکتاری در زمین های شمالی این شهر اعتراض کردند.

احداث معدن ۱۸۱ هکتاری با اعتراض مردم آبیک مواجه شد

به گزارش قدس آنلاین، بیش از ۵۰ نفر از مردم آبیک با تجمع در زمین های شمالی این شهر، نسبت به احداث معدن ۱۸۱ هکتاری در این شهرستان اعتراض کردند.

با توجه به صنعتی بودن شهرستان آبیک، مردم این شهرشتان با آلودگی ۵ برابر استاندارد دست و پنجه نرم می کنند که با احداث این معدن که به استخراج و تولید شن و ماسه خواهد پرداخت، بر آلودگی این شهر صدهزار نفری می افزاید.

اعتراض مردم آبیک به این موضوع به حدی جدی است که امام جمعه این شهرستان بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته را به این موضوع اختصاص داده و اظهار کرد: آبیک از شرق با سیمان و غرب با نیروگاه شهیدرجایی آلوده شده و امروز می خواهند ۱۸۱ هکتار از زمین های شمالی شهر را معدن شن و ماسه کنند که محیط زیست را آلوده می کند و هم باعث آلودگی هوا می شود.

حجت الاسلام سیدابوتراب موسوی ضمن اعتراض به سازمان محیط زیست که نسبت به این موضوع بی توجه است، ادامه داد: آن کشاورزی که سال‌ها در زمینی کار کرده‌اند می‌خواهند آنجا را بگیرند ولی در اینجا آقایان محیط زیست، صنعت و معدن تجارت و منابع طبیعی سکوت کردند و نگذارید این زمین را از مردم آبیک بگیرند.

گفتنی است آبیک شهری مهاجرنشین است و اقتصاد آن بر محور کشاورزی می چرخد. همسایگی این شهر با کرج، تهران و قزوین علاوه بر کارخانه ها و معادن موجود در شهر باعث تشدید آلودگی هوای این شهر می شود.

با توجه به محاصره این شهر توسط کارخانه سیمان و نیروگاه شهید رجایی به نظر می رسد زمین های شمالی این شهر محل ورود هوای پاک و تمیز به شهر است که در صورت احداث معدن، مردم از این معبر هوا محروم خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.